Vše o dropshippingu

Na téma dropshipping s Davidem Krátkým z internetového obchodu London Club. 

 

Jaké jsou hlavní výhody droppshippingu? 

Minimální vstupní investice, v začátcích nepotřebujete skladové prostory ani zaměstnance. Díky dnešním možnostem pronájmů hotových eshopů (krabicových řešení) můžete v podstatě během několika hodin začít prodávat. Můžete mít k dispozici profesionální eshop s více než 15.000 produkty, v hodnotě několika miliónů Korun. 

 

Spolupracujete s kýmkoliv, kdo Vás osloví? 

Ne. Často nás oslovují lidé, kteří mají bohužel zkreslené představy o fungování internetového obchodu. Mylně si myslejí, že ihned po spuštění eshopu budou vyřizovat desítky objednávek denně a začnou vydělávat velké peníze. Eshop je běh na delší čas a výsledky přijdou až s poctivou prací. Nejprve je potřeba Vaše zboží, jak se říká, dostat do světa. 

Není naším cílem, aby stejné zboží prodávalo x dalších eshopů. To by se nelíbilo ani našim partnerům. Raději budeme vyřizovat 20 objednávek denně z jednoho obchodu, než z 20 obchodů po jedné objednávce. Chceme spolupracujeme s lidmi, kteří se obchodu chtějí věnovat, mají již nějaké zkušenosti nebo alespoň zajímavou vizi. Našim partnerům se snažíme pomáhat, předávat ji určité zkušenosti, které jsme za 6 let provozování několika internetových obchodů získali. 

 

Dají se dropshippingem vydělat peníze? 

Ano a velmi slušné. Někteří poskytovatelé dropshippingu určují svým partnerům, za kolik nebo s jakou marží mají zboží prodávat. My to neděláme. Navíc naše velkoobchodní ceny jsou zajímavé, tudíž partneři mají velký prostor vytvářet různé kampaně, slevové akce apod. 

 

Jakým směrem by partneři měli cílit prodej? 

V současné době mi přijde nejatraktivnější cílit na lokální prodej. Prostě zákazníkům dát možnost si zboží vyzkoušet. Negativem osobních odběrů je větší vratkovost produktů, nicméně pokud zákazník u vás jednou nakoupí a bude spokojen, bude se k Vám vracet. Proč by měl nakupovat jinde za podobné ceny s rizikem, že mu produkt nepadne a bude ho muset na vlastní náklady zasílat poštou zpět? 

Dále je potřeba, abyste na internetu byli vidět, tzn. mít produkty zařazené v nejdůležitějších vyhledávačích zboží: Heureka, Zboží, Google nákupy, Glami apod. Můžete cílit na zákazníka PPC reklamou (Google AdWords, Sklik) nebo na sociálních sítích (Facebook, Instagram). Možností je dnes mnoho. 

 

Jak dlouho trvá, než obchod začne vydělávat? 

To je samozřejmě individuální. Náš hospodářský výsledek byl první dva roky záporný, zlom nastal až v třetím roce. Změnili jsme dodavatele, rozšířili sortiment, začali zákazníkům rychleji doručovat zboží. Pochopili jsme, že nejdůležitějším faktorem není nízká cena, ale kvalita nabízených služeb. Podívejte se na obchod Alza. Nejsou zdaleka nejlevnější, přesto se jedná o lídra českých internetových obchodů. 

Naši partneři mají dnes rozjezd o dost snadnější. Mají záruku, že zboží, které nabízejí, je odzkoušené, kvalitní. Nemusejí řešit běžné provozní věci, mohou se věnovat čistě marketingu a prodeji. Navíc jejich vstupní investice je minimální. 

 

Jaká je tedy vstupní investice pro Vaše partnery? 

Nemáme stanoven žádný vstupní poplatek, nicméně požadujeme po našich partnerech po určité době min. odběry, jinak by spolupráce z obou stran byla ztrátová a neměla by smysl. První 2 měsíce necháváme partnerům, jak se říká, na rozkoukání. Poté je měsíční minimální odběr stanoven částkou 9000 Kč včetně DPH. V praxi to znamená odeslat k nám přibližně 1 objednávku za 2 dny. Pokud není min. měsíční odběr splněn, fakturujeme partnerovi za poskytování dropshippingu částku 1500 Kč včetně DPH. Pokud partner odebere zboží za 9000 Kč měsíčně, neúčtujeme mu žádné další poplatky.

Dále požadujeme pro 1. rok spolupráce kauci ve vyši 15.000 Kč, protože veškeré platby za zboží i za dopravu probíhají zpětně. Kauce se po roce vrací na účet. U faktur za zboží je splatnost 7 dnů, za dopravu se faktura vystavuje zpětně za celý měsíc. Myslíme si, že je obrovskou výhodou pro naše partnery, že nemusejí za zboží ani dopravu platit dopředu jako je to běžné u jiných dodavatelů. Strávili by tím denně mnoho času a objednávky by se vyřizovaly se zpožděním. Smlouva se uzavírá minimálně na 1 rok a automaticky se v případě oboustranné spokojenosti prodlužuje. 

Summa summarum. Nabízíme možnost rozjet zajímavý byznys s minimální investicí a rizikem. 

 

Jaké služby partnerům nabízíte? 

Dovolím si tvrdit, že provozujeme jeden z nejatraktivnějších dropshippingů v Čechách i na Slovensku. Máme pestrou nabídku zboží, navíc sortiment neustále rozšiřujeme. Týdně zveřejňujeme cca 200-500 nových produktů. 

Ihned po podpisu smlouvy zařídíme partnerům účet u smluvního přepravce, kterým je Pošta bez hranic (partner nemusí vůbec nic vyřizovat). Ta zajišťuje převoz zboží do Zlína, kde ho následně předává dopravcům: PPL, České poště, Slovenské poště a UPS. Výhodou je, že dokážeme zákazníkům doručit rychle objednávky jak po Čechách, tak i na Slovensko. Partner má přístup do svého účtu, může se kdykoliv podívat, kde se balík nachází. Ve svém účtu připravuje štítky, které my následně tiskneme a lepíme na zásilky. Na balíku je jako odesílatel uveden partner, takže zákazník samozřejmě nepozná, že zboží bylo odesláno z našich skladů. Platby za dobírky se připisují rovnou na účet našeho partnera. Co se týká dopravy, tak bych ještě zmínil jednu velkou výhodu. Díky velkému množství odeslaných zásilek máme u dopravců nastavené nižší ceny, než je běžné. Samozřejmě i pro naše partnery. K částce za dopravu se připočítává již pouze částka za balné, která je asi 16 Kč bez DPH. Tu započíváme přímo v našem systému při rezervaci zboží. Zákazník od nás obdrží kvalitně zabalené zboží ve speciálních přenosných plastových taškách. 

Co se týká technických věcí, tak každému partnerovi připravíme unikátní XML feed, který následně připojí do svého obchodu. Tím získá z naší strany online aktualizace skladových zásob a jednou denně aktualizaci nových produktů. Zajišťujeme ke všem produktům detailní popisky a rozměrové tabulky. Feedem např. posíláme i kategorie, do kterých je zboží vhodné zařadit nebo informace pro parametrické filtry: barva, velikost, výrobce...

Samozřejmě řešíme i případné reklamace, ke každému produktu se vztahuje 2-letá záruka. Neřešíme výměny a vrácení zboží, stornovat zásilku je možné, pokud ještě nebyla vyexpedována.  

 

Připravujete nějaké novinky? 

Připravujeme mnoho novinek. Jednáme s dalšími dodavateli, plánujeme během léta 2018 opět rozšířit naší nabídku. Pracujeme na parametrických filtrech. Nabídneme možnost fitrování např. podle sezóny. Díky těmto filtrům přibude možnost vytvoření dočasných kategorií. Např. v kategorii "Pánské bundy" se zákazníkovi zobrazí podkategorie, "Nová kolekce zima 2018", nebo "Výprodej podzim 2017". Parametrické filtry jsou velmi důležité i pro SEO obchodu, proto bychom jich chtěli v budnoucnu nabídnout co nejvíce. 

Dále připravujeme feed našich produktů ve slovenském jazyce. Hotový by měl být během několika týdnů. Díky velkému množství informací se jedná o velmi náročný úkol, takže prosíme všechny slovenské zákazníky o trpělivost. Momentálně posíláme ve Slovenštině pouze přeložené kategorie.